-
Blz. 1
Jaarstukken 2022
-
Blz. 2
Inleiding
-
Blz. 3
Rekening in één oogopslag
-
Blz. 4
Rekening in één oogopslag
-
Blz. 5
Rekening in één oogopslag
-
Blz. 6
Inleiding
-
Blz. 7
Voorwoord
-
Blz. 8
Voorwoord
-
Blz. 9
Voorwoord
-
Blz. 10
Samenvatting
-
Blz. 11
Algemeen
-
Blz. 12
Algemeen
-
Blz. 13
Programma 1 – Burger en bestuur
-
Blz. 14
Programma 1 – Burger en bestuur
-
Blz. 15
Programma 2 – Openbare ruimte
-
Blz. 16
Programma 2 – Openbare ruimte
-
Blz. 17
Programma 3 – Ruimte, wonen en economie
-
Blz. 18
Programma 3 – Ruimte, wonen en economie
-
Blz. 19
Programma 4 – Sociaal domein
-
Blz. 20
Programma 4 – Sociaal domein
-
Blz. 21
Paragrafen
-
Blz. 22
Paragraaf A - Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 23
Financieel resultaat
-
Blz. 24
Financiële begroting
-
Blz. 25
Samenvatting kengetallen
-
Blz. 26
Programma's
-
Blz. 27
Programmaverantwoording
-
Blz. 28
Programmaverantwoording
-
Blz. 29
Inleiding
-
Blz. 30
1. Burger en bestuur
-
Blz. 31
Inleiding
-
Blz. 32
Hoofddoelstelling
-
Blz. 33
1.1 Dienstverlening
-
Blz. 34
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 35
Vergroten digitale mogelijkheden
-
Blz. 36
Uitvoering Ambitieplan Dienstverlening en Informatievoorziening
-
Blz. 37
Prestatie-indicator
-
Blz. 38
1.2 Burger en politiek
-
Blz. 39
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 40
Er wordt juist, tijdig en volledig gecommuniceerd
-
Blz. 41
Communicatie Digitale Transitie
-
Blz. 42
Organisatie en bestuur zijn omgevingsbewust en wendbaar
-
Blz. 43
In gang zetten organisatieontwikkeling op basis van de toekomstvisie.
-
Blz. 44
Inwoners en bestuur nader tot elkaar brengen
-
Blz. 45
1.3 Dorpsgericht werken
-
Blz. 46
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 47
Gemeente Drimmelen stimuleert inwoners om mee te denken, te doen en zelf dingen op te pakken.
-
Blz. 48
Samen aan de slag
-
Blz. 49
Verantwoordelijkheid en deskundigheid van inwoner tot zijn recht laten komen
-
Blz. 50
Implementatie Dorpsgericht werken
-
Blz. 51
1.4 Openbare orde en veiligheid, crisisbeheersing
-
Blz. 52
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 53
Daadkrachtige aanpak van veiligheidsvraagstukken en onveiligheidsgevoelens
-
Blz. 54
Uitvoering prioriteiten integraal veiligheidsbeleid
-
Blz. 55
De gemeentelijke crisisorganisatie, voortkomend uit districtelijke samenwerking, is op orde
-
Blz. 56
OTO (opleiden, trainen, oefenen)
-
Blz. 57
1.5 Bestuursondersteuning
-
Blz. 58
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 59
Juist, tijdig en volledig laten verlopen van ondersteunende processen
-
Blz. 60
Opstellen handreiking schrijven beleid en verordeningen
-
Blz. 61
Staatssteunrapportages
-
Blz. 62
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 63
Tabel Prg. 1-2
-
Blz. 64
2. Openbare ruimte
-
Blz. 65
Inleiding
-
Blz. 66
Inleiding
-
Blz. 67
2.1 Integraal en burgergericht werken
-
Blz. 68
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 69
De inbreng bij planvorming Openbare Ruimte van belanghebbenden vergroten
-
Blz. 70
Bij herinrichtingsprojecten inwoners op tijd informeren en betrekken
-
Blz. 71
De openbare ruimte ontwikkelen en onderhouden we integraal. Vanaf 2020 werken we volgens het principe integraal werken.
-
Blz. 72
Integraal werken
-
Blz. 73
Het overdragen van onderhoud aan inwoners
-
Blz. 74
Het effectbestek groen gebruiken we om onderhoud samen met inwoners uit te voeren of over te dragen
-
Blz. 75
Verhogen van de kwaliteit van dienstverlening door het beter behandelen van klachten en meldingen
-
Blz. 76
Monitoren voortgang meldingen
-
Blz. 77
Prestatie-indicator
-
Blz. 78
2.2 Wegen en verkeer
-
Blz. 79
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 80
Bevorderen van een duurzaam veilige infrastructuur
-
Blz. 81
Activiteiten deelmobiliteit
-
Blz. 82
Actualiseren wegenlegger
-
Blz. 83
Uitbreiden laadpaalinfrastructuur
-
Blz. 84
De gemeente Drimmelen sluit aan bij het provinciale verkeersveiligheidsbeleid om te streven naar nul verkeersdoden
-
Blz. 85
Nota verkeersmaatregelen
-
Blz. 86
Organiseren verkeerseducatie en voorlichting
-
Blz. 87
Een goede bereikbaarheid en zo weinig mogelijk overlast voor gemotoriseerd verkeer
-
Blz. 88
Aanpak verkeersoverlast door handhaving en communicatie
-
Blz. 89
Alternatief voor landbouwverkeer door Wagenberg en Terheijden zoeken
-
Blz. 90
Parkeren
-
Blz. 91
Verbeteren landbouwnetwerk
-
Blz. 92
Voorbereiden alternatief tracé Zoutendijk
-
Blz. 93
Het openbaar vervoer zorgt voor een goede bereikbaarheid van de verschillende kernen
-
Blz. 94
Voldoende parkeerruimte voor fiets en/of auto op korte loopafstand van woningen, winkelgebieden, (maatschappelijke) voorzieningen (zoals sportverenigingen) en openbaar vervoer knooppunten
-
Blz. 95
Parkeeronderzoek havengebied
-
Blz. 96
Uitvoering geven aan parkeeronderzoek
-
Blz. 97
We willen speciale aandacht voor de doelgroep Langzaam verkeer (fietsers en voetgangers, minder validen). Door de mogelijkheden te bevorderen willen we minder gemotoriseerd verkeer binnen en tussen de kernen bereiken.
-
Blz. 98
Fietsveilig maken van de Zeggelaan (Terheijden)
-
Blz. 99
Netwerk prioritaire looproute (rode loperroute)
-
Blz. 100
Transitie openbaar vervoer naar gedeelde mobiliteit
-
Blz. 101
Uitvoeren geven aan het fietsonderzoek
-
Blz. 102
Prestatie-indicator
-
Blz. 103
2.3 Groen en speelvoorzieningen
-
Blz. 104
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 105
Bescherming van de bomen om op langere termijn een leefbare omgeving te behouden.
-
Blz. 106
Bij (her)inrichting van het openbaar groen streven we naar bruikbaarheid, aantrekkelijkheid, duurzaamheid en het verhogen van de biodiversiteit door groenblijvend en kleurrijk groen.
-
Blz. 107
Boomplantdag en andere activiteiten
-
Blz. 108
Keuze van geschikt plantmateriaal waaronder bomen
-
Blz. 109
Onderzoeken uitvoeren en het ontwerpen van de Ecologische Verbindingszone (EVZ) Mark Zwaluwse Haven
-
Blz. 110
Door bewegen in de openbare ruimte aantrekkelijk te maken voor jong en oud de vitaliteit van de bewoners te vergroten
-
Blz. 111
Inrichting openbare ruimte
-
Blz. 112
Het beschermen van de volksgezondheid door ongediertebestrijding
-
Blz. 113
Bestrijden van de bruine rat
-
Blz. 114
Het stimuleren van de voorzieningen voor honden in de openbare ruimte, daarmee de sociale cohesie verbeteren en overlast door honden beperken
-
Blz. 115
Stimuleren en toezien op juist gebruik hondenvoorzieningen
-
Blz. 116
Prestatie-indicator
-
Blz. 117
2.4 Water
-
Blz. 118
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 119
Afvalwater: Om de volksgezondheid te beschermen zamelen we afvalwater in en transporteren dit naar en een overnamepunt van het waterschap tegen de laagst maatschappelijke kosten
-
Blz. 120
Afvalwater
-
Blz. 121
Dijken en regionale keringen: In samenwerking met waterschap en andere aanliggende gemeenten voldoende veiligheid bieden aan de achterliggende gebieden
-
Blz. 122
In samenwerking met het waterschap de vastgestelde voorkeursalternatieven uitvoeren.
-
Blz. 123
Educatie en voorlichting: Mensen bewust te maken van de afvalwaterketen
-
Blz. 124
Bewustwording en educatie
-
Blz. 125
Klassen uitnodigen voor uitleg over de afvalwaterketen
-
Blz. 126
Grondwater: Het beperken van grondwateroverlast en -onderlast
-
Blz. 127
Het aanbrengen van overnamepunten grondwater voor inwoners bij wateroverlast.
-
Blz. 128
Infiltreren van regenwater
-
Blz. 129
Verminderen aantal aangesloten vierkante meters verharding
-
Blz. 130
Hemelwater: Het beperken van wateroverlast
-
Blz. 131
Aanleggen gescheiden stelsel met een capaciteit van minimaal bui 9 (bui komt gemiddeld eens per vijf jaar voor).
-
Blz. 132
Oppervlaktewater: Het watersysteem biedt voldoende veiligheid tegen hoogwater en is klimaatbestendig ingericht
-
Blz. 133
Uitvoeren van het baggerbeheerplan.
-
Blz. 134
Samenwerking: Door samen te werken met drie gemeenten en twee waterschappen de kosten voor waterbeheer minder te laten stijgen
-
Blz. 135
Actualiseren Water- en Rioleringsplan
-
Blz. 136
Voortzetten van de regionale samenwerking klimaat
-
Blz. 137
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 138
Tabel Prg. 2-2
-
Blz. 139
3. Ruimte, wonen en economie
-
Blz. 140
Inleiding
-
Blz. 141
Inleiding
-
Blz. 142
3.1 Versterken vrijetijdseconomie
-
Blz. 143
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 144
Drimmelen recreatief op de kaart zetten
-
Blz. 145
Biesboschjaar 2021
-
Blz. 146
Nota Vrijetijdseconomie
-
Blz. 147
Realisatie voetveer en verkenning toeristische mogelijkheden Hofmansplaat
-
Blz. 148
Samenwerking NLDelta
-
Blz. 149
Samenwerkingsvorm De Biesbosch
-
Blz. 150
Verbeteren toeristische infrastructuur en bereikbaarheid
-
Blz. 151
Aanlegplaatsen en afmeervoorzieningen Biesbosch
-
Blz. 152
Herinrichting Ameroever kop buitenhaven Lage Zwaluwe
-
Blz. 153
Herontwikkeling Kleine Schans / Zuidwaterlinie
-
Blz. 154
Jachthaven Biesbosch
-
Blz. 155
Ontwikkeling Degaterrein en omstreken
-
Blz. 156
Toeristische infrastructuur
-
Blz. 157
Verbetering jachthaven Terheijden
-
Blz. 158
Verbetering parkeren en openbare ruimte Oude Haven Drimmelen
-
Blz. 159
Verkenning nieuw Biesbosch bezoekerscentrum Drimmelen
-
Blz. 160
Zonering Biesbosch
-
Blz. 161
Prestatie-indicator
-
Blz. 162
3.2 Versterken economische structuur
-
Blz. 163
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 164
Bevorderen vitaliteit en werkgelegenheid
-
Blz. 165
Arbeidsmigranten
-
Blz. 166
Nota economie
-
Blz. 167
Realisatie Breedband in buitengebied
-
Blz. 168
Sociaal- cultureel dorpshart Made
-
Blz. 169
3.3 Wonen
-
Blz. 170
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 171
Voldoende woningen bouwen in alle kernen en alle prijsklassen
-
Blz. 172
Realisatie van CPO en modulaire bouwen
-
Blz. 173
Realisatie van minimaal 100 nieuwbouwwoningen
-
Blz. 174
Prestatie-indicator
-
Blz. 175
3.4 Duurzaamheid
-
Blz. 176
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 177
Drimmelen energieneutraal in 2040
-
Blz. 178
Afvalscheiding
-
Blz. 179
Drimmelense Energie Agenda (DEA)
-
Blz. 180
Energie neutrale dorpen
-
Blz. 181
Energieloket Drimmelen
-
Blz. 182
Proeftuin aardgasvrije wijken
-
Blz. 183
Programma Duurzaamheid
-
Blz. 184
Regionale energiestrategie (RES)
-
Blz. 185
Subsidieregeling Groene Daken
-
Blz. 186
Transitievisie Warmte
-
Blz. 187
Verduurzaming Amerwarmtenet
-
Blz. 188
Verduurzaming bedrijven
-
Blz. 189
Verduurzaming gemeentelijk vastgoed
-
Blz. 190
Windenergie
-
Blz. 191
3.5 Leefomgeving
-
Blz. 192
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 193
Drimmelen profileren als een aantrekkelijke woongemeente met een vitaal buitengebied
-
Blz. 194
Inventarisatie VAB-locaties
-
Blz. 195
Omgevingswet
-
Blz. 196
Toezicht en handhaving
-
Blz. 197
Prestatie-indicator
-
Blz. 198
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 199
Tabel Prg. 3-2
-
Blz. 200
4. Sociaal domein
-
Blz. 201
Inleiding
-
Blz. 202
Inleiding
-
Blz. 203
4.1 Opgroeien en opvoeden
-
Blz. 204
Toelichting onderzoek rekenkamer
-
Blz. 205
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 206
Bevorderen gelijke onderwijskansen
-
Blz. 207
Uitbreiden Integrale Kind Centra
-
Blz. 208
Verder terugdringen van schoolverzuim en -uitval in nauwe samenwerking met RBL (Regionaal Bureau Leren)
-
Blz. 209
Vergroten bereik voor- en vroegschoolse educatie
-
Blz. 210
Onderwijs faciliteren
-
Blz. 211
Uitvoeren Integraal Huisvestingsplan Onderwijs 2019-2022
-
Blz. 212
Verbreding natuur- en cultuureducatie
-
Blz. 213
Ouderen en kinderen helpen in het zelfstandig oplossen van problemen
-
Blz. 214
Beheersing kosten jeugdzorg
-
Blz. 215
Doorontwikkeling CJG
-
Blz. 216
Uitvoering jeugd- en jongerenbeleid
-
Blz. 217
Uitvoering Veilig Thuis
-
Blz. 218
Prestatie-indicator
-
Blz. 219
4.2 Zorg voor kwetsbare burgers
-
Blz. 220
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 221
Helpen bij het terugdringen van schulden
-
Blz. 222
Uitvoering beleidsplan minimabeleid en schuldhulpverlening
-
Blz. 223
Ondersteuning van mensen
-
Blz. 224
Aanpak eenzaamheid
-
Blz. 225
Aanpak laaggeletterdheid
-
Blz. 226
Algemene voorzieningen realiseren
-
Blz. 227
Consequenties abonnementstarief
-
Blz. 228
Doordecentralisatie Beschermd Wonen en Maatschappelijke Opvang
-
Blz. 229
Huisvesting, inburgering en re-integratie statushouders
-
Blz. 230
Ontwikkelingen Hulp bij het huishouden
-
Blz. 231
Realiseren van een inclusieve samenleving
-
Blz. 232
Uitvoering beleidsplan sociaal domein
-
Blz. 233
Stimuleren van een gezonde leefstijl
-
Blz. 234
Uitvoering lokaal gezondheidsbeleid
-
Blz. 235
Prestatie-indicator
-
Blz. 236
4.3 Participatie door werk en maatschappelijke inzet
-
Blz. 237
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 238
Bevorderen dat mensen die nog niet in staat zijn tot betaald werk, vrijwilligerswerk gaan doen.
-
Blz. 239
Stimuleren en faciliteren dat mensen met een uitkering participeren door te werken of vrijwilligerswerk te doen
-
Blz. 240
Bevorderen dat mensen met en zonder arbeidsbeperking bij reguliere werkgevers aan het werk gaan
-
Blz. 241
Stimuleren extra arbeidsplaatsen voor mensen met een arbeidsbeperking
-
Blz. 242
Uitvoeren beschut werken
-
Blz. 243
De instroom van mensen in de participatiewet, daar waar mogelijk en nodig, beperken en misbruik en oneigenlijke gebruik van uitkeringen voorkomen en aanpakken.
-
Blz. 244
Fraude
-
Blz. 245
Prestatie-indicator
-
Blz. 246
4.4 Sport en bewegen
-
Blz. 247
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 248
Meedoen aan sport, cultuur en ontmoeting stimuleren en faciliteren
-
Blz. 249
Uitvoeren beleidsnota sport
-
Blz. 250
Prestatie-indicator
-
Blz. 251
4.5 Sociaal culturele accommodaties
-
Blz. 252
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 253
De gemeenschapshuizen zijn voor iedereen toegankelijk en duurzaam, daarnaast worden ze multifunctioneel en optimaal gebruikt.
-
Blz. 254
Uitvoeren accommodatiebeleid
-
Blz. 255
Meedoen aan sport, cultuur en ontmoeting stimuleren en faciliteren
-
Blz. 256
Bouwhal carnaval
-
Blz. 257
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 258
Tabel Prg. 4-2
-
Blz. 259
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 260
Inleiding
-
Blz. 261
Algemeen
-
Blz. 262
Lokale heffingen/ plaatselijke belastingen
-
Blz. 263
Lokale heffingen/ plaatselijke belastingen
-
Blz. 264
Toeristenbelasting
-
Blz. 265
Algemene uitkeringen
-
Blz. 266
Algemene uitkeringen
-
Blz. 267
Nieuw en gewijzigde te oormerken gelden
-
Blz. 268
Dividend
-
Blz. 269
Toelichting tabel AlgDM-5
-
Blz. 270
Saldo financieringsfunctie
-
Blz. 271
Toelichting tabel AlgDm-6
-
Blz. 272
Overige algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 273
Toelichting tabel AlmDm-7
-
Blz. 274
Onvoorzien
-
Blz. 275
Toelichting tabel AlgDm-8
-
Blz. 276
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 277
Toelichting tabel AlgDm-9
-
Blz. 278
Overhead
-
Blz. 279
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 280
Tabel Overhead-1
-
Blz. 281
Basisset beleidsindicatoren
-
Blz. 282
Inleiding Basisset beleidsindicatoren
-
Blz. 283
Inleiding
-
Blz. 284
Beleidsindicatoren en taakvelden
-
Blz. 285
Beleidsindicatoren en taakvelden
-
Blz. 286
Leeswijzer
-
Blz. 287
Leeswijzer
-
Blz. 288
Tabel
-
Blz. 289
Paragrafen
-
Blz. 290
Inleiding paragrafen
-
Blz. 291
Inleiding paragrafen
-
Blz. 292
Inleiding
-
Blz. 293
A. Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 294
Inventarisatie van de risico’s
-
Blz. 295
Risicokaart
-
Blz. 296
Risico top 10
-
Blz. 297
Toelichting bij risico’s
-
Blz. 298
Toelichting bij risico’s
-
Blz. 299
Inventarisatie van de weerstandscapaciteit
-
Blz. 300
Benodigde weerstandscapaciteit
-
Blz. 301
Beschikbare weerstandscapaciteit
-
Blz. 302
Weerstandsvermogen
-
Blz. 303
Weerstandsvermogen
-
Blz. 304
Financiële kengetallen
-
Blz. 305
Financiële kengetallen
-
Blz. 306
B. Lokale heffingen
-
Blz. 307
Inleiding
-
Blz. 308
Inleiding
-
Blz. 309
Beleid en hoofdlijnen
-
Blz. 310
Onroerende zaakbelasting
-
Blz. 311
Precariobelasting
-
Blz. 312
Toeristenbelasting
-
Blz. 313
Afvalstoffenheffing
-
Blz. 314
Rioolheffing
-
Blz. 315
Begraafrechten
-
Blz. 316
Secretarieleges (paspoorten, rijbewijzen)
-
Blz. 317
Leges omgevingsvergunning
-
Blz. 318
Leges Biesbosch
-
Blz. 319
Marktgelden
-
Blz. 320
Lokale lastendruk
-
Blz. 321
Lokale lastendruk
-
Blz. 322
Inkomsten en kostendekkendheid
-
Blz. 323
Inkomsten Tabel B-7
-
Blz. 324
Kwijtschelding
-
Blz. 325
Tabel B-8 Kwijtschelding
-
Blz. 326
C. Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 327
Inleiding
-
Blz. 328
Inleiding areaal
-
Blz. 329
Inleiding
-
Blz. 330
Planning Openbare Werken 2022 en verder
-
Blz. 331
Planning Openbare Werken 2021 en verder
-
Blz. 332
a. Wegen
-
Blz. 333
Beleidsuitgangspunten
-
Blz. 334
Financiële vertaling in begroting en jaarrekening
-
Blz. 335
Toelichting geplande werkzaamheden
-
Blz. 336
Toelichting investeringen (investeringsprognose 2019)
-
Blz. 337
b. Openbare verlichting
-
Blz. 338
Beleidskader
-
Blz. 339
Financiele vertaling
-
Blz. 340
Geplande werkzaamheden
-
Blz. 341
Toelichting Investeringen
-
Blz. 342
c. Civiele kunstwerken
-
Blz. 343
Beleidskader
-
Blz. 344
Financiële vertaling
-
Blz. 345
Geplande werkzaamheden
-
Blz. 346
Toelichting geplande werkzaamheden
-
Blz. 347
d. Riolering
-
Blz. 348
Beleidskader
-
Blz. 349
Financiële vertaling in begroting en jaarrekening
-
Blz. 350
Geplande werkzaamheden
-
Blz. 351
Toelichting investeringen
-
Blz. 352
e. Water
-
Blz. 353
Beleidskader
-
Blz. 354
Financiële vertaling in begroting en jaarrekening
-
Blz. 355
Geplande werkzaamheden
-
Blz. 356
Toelichting investeringen
-
Blz. 357
f. Groen
-
Blz. 358
Beleidskader en beleidsuitgangspunten
-
Blz. 359
Financiële vertaling in begroting en jaarrekening
-
Blz. 360
Geplande werkzaamheden
-
Blz. 361
Investeringen
-
Blz. 362
g. Gebouwen
-
Blz. 363
Beleidskader
-
Blz. 364
Financiële vertaling in begroting en jaarrekening
-
Blz. 365
Tabel Planon
-
Blz. 366
D. Financiering
-
Blz. 367
Inleiding
-
Blz. 368
Inleiding
-
Blz. 369
A. Risicobeheer
-
Blz. 370
A. Risicobeheer
-
Blz. 371
A 1. Renterisico’s
-
Blz. 372
A 1.1. Renterisico vlottende schuld (kortlopende leningen)
-
Blz. 373
A 1.2. Renterisico vaste schuld (langlopende leningen): rente risiconorm
-
Blz. 374
A 2. Kredietrisico’s
-
Blz. 375
A 2.1 Kredietrisico op leningen en beleggingen
-
Blz. 376
A 2.2 Kredietrisico ten aanzien van gemeentegaranties (borgstellingen)
-
Blz. 377
A 2.3 Kredietrisico ten aanzien van revolverende fondsen
-
Blz. 378
B. Financieringspositie
-
Blz. 379
Financieringsfunctie
-
Blz. 380
Algemene ontwikkelingen: rentebeleid
-
Blz. 381
Financiering vaste activa
-
Blz. 382
Renteschema
-
Blz. 383
E. Bedrijfsvoering
-
Blz. 384
Inleiding
-
Blz. 385
Inleiding
-
Blz. 386
A. Personeel en organisatie
-
Blz. 387
Personeel
-
Blz. 388
B. Informatievoorziening en automatisering
-
Blz. 389
Informatievoorziening en automatisering
-
Blz. 390
C. Huisvesting en facilitaire zaken
-
Blz. 391
Huisvesting en facilitaire zaken
-
Blz. 392
D. Financiën en Planning & Control
-
Blz. 393
Financiën, P&C en Informatiebeveiliging
-
Blz. 394
E. Inkoop
-
Blz. 395
Inkoop
-
Blz. 396
F. Juridische Zaken
-
Blz. 397
Juridische zaken
-
Blz. 398
F. Verbonden partijen
-
Blz. 399
Visie en beleidsvoornemens
-
Blz. 400
Visie en doelstellingen
-
Blz. 401
Lijst verbonden partijen
-
Blz. 402
Informatie verbonden partijen
-
Blz. 403
G. Grondbeleid
-
Blz. 404
Inleiding
-
Blz. 405
Inleiding
-
Blz. 406
a. Visie gemeentelijk grondbeleid
-
Blz. 407
a. Visie gemeentelijk grondbeleid
-
Blz. 408
b1. Ontwikkelingen / uitvoering gemeentelijk grondbeleid
-
Blz. 409
b1. Ontwikkelingen / uitvoering gemeentelijk grondbeleid
-
Blz. 410
b2. Ontwikkelingen / uitvoering faciliterend grondbeleid
-
Blz. 411
b2. Ontwikkelingen / uitvoering faciliterend grondbeleid
-
Blz. 412
c. Wonen
-
Blz. 413
c. Wonen
-
Blz. 414
Toelichting tabel
-
Blz. 415
d. Werken/ bedrijventerreinen
-
Blz. 416
d. Werken/ bedrijventerreinen
-
Blz. 417
e. Actieve gemeentelijke grondexploitaties
-
Blz. 418
e. Actieve gemeentelijke grondexploitaties
-
Blz. 419
f. Financiële positie actieve grondexploitaties
-
Blz. 420
f. Financiële positie actieve grondexploitaties
-
Blz. 421
Toelichting tabel
-
Blz. 422
Conclusie
-
Blz. 423
g. Conclusie resultaat eigen grondexploitaties
-
Blz. 424
g. Conclusie resultaat eigen grondexploitaties
-
Blz. 425
h. Risico’s eigen grondexploitaties
-
Blz. 426
h. Risico’s eigen grondexploitaties
-
Blz. 427
i. Reserves grondbedrijf in relatie tot risico´s – weerstandscapaciteit grondbedrijf
-
Blz. 428
i. Reserves grondbedrijf in relatie tot risico´s – weerstandscapaciteit grondbedrijf
-
Blz. 429
H. Wet open overheid (Woo)
-
Blz. 430
Inleiding Woo
-
Blz. 431
Jaarrekening 2022
-
Blz. 432
Inleiding jaarrekening
-
Blz. 433
Inleiding jaarrekening
-
Blz. 434
Balans per 31 december 2022
-
Blz. 435
Balans
-
Blz. 436
EMU-saldo
-
Blz. 437
EMU-saldo
-
Blz. 438
Toelichting
-
Blz. 439
Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 440
Overzicht van Baten en lasten
-
Blz. 441
Grondslagen van waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 442
Inleiding
-
Blz. 443
Inleiding
-
Blz. 444
Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
-
Blz. 445
Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
-
Blz. 446
Balans
-
Blz. 447
Vaste activa
-
Blz. 448
Vlottende activa
-
Blz. 449
Vaste Passiva
-
Blz. 450
Vlottende passiva
-
Blz. 451
Borg- en garantiestellingen
-
Blz. 452
Borg- en garantiestellingen
-
Blz. 453
Toelichting balans
-
Blz. 454
Vaste Activa
-
Blz. 455
Immateriële vaste activa
-
Blz. 456
Materiële vaste activa
-
Blz. 457
Afgesloten kredieten
-
Blz. 458
Lopende kredieten
-
Blz. 459
Financiële vaste activa
-
Blz. 460
Vlottende Activa
-
Blz. 461
Voorraden
-
Blz. 462
Uitzettingen met een rente typische looptijd korter dan één jaar
-
Blz. 463
Liquide middelen
-
Blz. 464
Overlopende activa
-
Blz. 465
Vaste Passiva
-
Blz. 466
Eigen vermogen
-
Blz. 467
Algemene reserves algemene dienst
-
Blz. 468
Bestemmingsreserves
-
Blz. 469
Reserves van het grondbedrijf
-
Blz. 470
Voorzieningen
-
Blz. 471
Voorzieningen voor verplichtingen, verliezen en risico’s
-
Blz. 472
Voorzieningen voor onderhoud
-
Blz. 473
Voorzieningen van derden verkregen middelen die specifiek besteed moeten worden
-
Blz. 474
Vaste schulden met een rente typische looptijd van een jaar of langer
-
Blz. 475
Vlottende Passiva
-
Blz. 476
Vlottende Passiva
-
Blz. 477
Netto vlottende schuld met een rente typische looptijd korter dan één jaar: overige schulden
-
Blz. 478
Overlopende passiva
-
Blz. 479
Waarborgen en garanties
-
Blz. 480
Gewaarborgde geldleningen
-
Blz. 481
Niet uit de balans blijkende rechten en verplichtingen
-
Blz. 482
Meerjarige contracten
-
Blz. 483
Waarborgen en garanties
-
Blz. 484
Toelichting overzicht van baten en lasten
-
Blz. 485
Inleiding
-
Blz. 486
Inleiding
-
Blz. 487
Mutatie reserves
-
Blz. 488
Mutaties reserves
-
Blz. 489
Belangrijkste afwijkingen
-
Blz. 490
Structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 491
Structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 492
Overzicht incidentele baten en lasten
-
Blz. 493
Overzicht incidentele baten en lasten
-
Blz. 494
Tabel Incidentele baten
-
Blz. 495
Tabel Incidentele lasten
-
Blz. 496
Toelichting incidentele baten en lasten
-
Blz. 497
Toelichting incidentele baten en lasten
-
Blz. 498
Analyse begrotingsafwijkingen
-
Blz. 499
Inleiding
-
Blz. 500
Inleiding
-
Blz. 501
Programma 1. Burger en Bestuur
-
Blz. 502
Tabel 5 BL
-
Blz. 503
Toelichting
-
Blz. 504
Programma 2. Openbare ruimte
-
Blz. 505
Tabel 6 BL
-
Blz. 506
Toelichting
-
Blz. 507
Programma 3. Ruimte, wonen en economie
-
Blz. 508
Tabel 7BL
-
Blz. 509
Toelichting
-
Blz. 510
Programma 4. Sociaal domein
-
Blz. 511
Tabel 8BL
-
Blz. 512
Toelichting
-
Blz. 513
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 514
Tabel 11BL
-
Blz. 515
Toelichting
-
Blz. 516
Overhead
-
Blz. 517
Tabel 12BL
-
Blz. 518
Toelichting
-
Blz. 519
Analyse begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 520
Inleiding
-
Blz. 521
Burger en bestuur
-
Blz. 522
Investeringen
-
Blz. 523
Eigen bijdragen van het Centraal administratiekantoor (CAK)
-
Blz. 524
Eigen bijdragen van het Centraal administratiekantoor (CAK)
-
Blz. 525
Informatie Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector
-
Blz. 526
Inleiding
-
Blz. 527
Bezoldiging topfunctionarissen
-
Blz. 528
Exploitatiesaldo en resultaatbestemming
-
Blz. 529
Exploitatiesaldo en resultaatbestemming
-
Blz. 530
Resultaat
-
Blz. 531
Resultaatbestemming
-
Blz. 532
Verantwoordingsinformatie specifieke uitkeringen (SISA)
-
Blz. 533
SISA
-
Blz. 534
Bijlagen
-
Blz. 535
1. Overzicht actuele beleidsstukken
-
Blz. 536
Programma 1. Burger en Bestuur
-
Blz. 537
Programma 1. Burger en Bestuur
-
Blz. 538
Programma 2. Openbare ruimte
-
Blz. 539
Programma 2. Openbare ruimte
-
Blz. 540
Programma 3. Ruimte, Wonen en Economie
-
Blz. 541
Programma 3. Ruimte, Wonen en Economie
-
Blz. 542
Programma 4. Sociaal domein
-
Blz. 543
Programma 4. Sociaal domein
-
Blz. 544
Algemene beleidsdocumenten
-
Blz. 545
Algemene beleidsdocumenten
-
Blz. 546
2. Baten en lasten per taakveld
-
Blz. 547
2. baten en lasten per taakveld
-
Blz. 548
Baten en lasten per taakveld
-
Blz. 549
3. Taakvelden per programma
-
Blz. 550
3. Taakvelden per programma
-
Blz. 551
Taakvelden per programma
-
Blz. 552
4. Afkortingenlijst
-
Blz. 553
4. Afkortingenlijst
-
Blz. 554
4. Afkortingenlijst
-
Blz. 555
5. Ontwikkeling rekeningsaldo
-
Blz. 556
5. Ontwikkeling rekeningsaldo
-
Blz. 557
4. Ontwikkeling rekeningsaldo
-
Blz. 558
Ontwikkeling rekeningsaldo
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap