Portefeuillehouder
Jan-Willem Stoop



Toelichting

--

Kwaliteit

Bij genoemde werkzaamheden richtten we ons op het betrekken van de bewoners. Ondanks de Coronamaatregelen lukte het ons om ontwerpen te delen met de bewoners, hun opmerkingen konden we verwerken afwegen en omzetten naar haalbare opties. Zo  hanteerden we bij het behandelen van het ontwerp van de Crullaan een interactieve kaart. Samen met de bewoners doorliepen we het ontwerp. De bewoners konden dan hun opmerkingen plaatsen.  Ook bij de Drimmelenseweg konden we uit de voeten met deze aanpak. Deze methode beviel goed.  We denken dat we deze methode vaker toepassen.

We hadden last van alle coronamaatregelen. Hierdoor was direct contact met bewoners lastig. Bewonersavonden gingen niet door. Dat gold niet alleen voor herinrichtingsprojecten, maar zeker ook voor het reguliere onderhoud. Zoals we al vermeldden zochten we naar andere mogelijkheden om contact te krijgen met de betrokken bewoners.

Veel vond  telefonisch of per brief plaats. Waar mogelijk probeerden we digitaal reacties te krijgen van de betrokken bewoners. Ook de Bouwapp gebruikten we om tijdens de uitvoering vragen te beantwoorden. Bij de voorbereiding van de uitvoering bespraken we het verzoek op locatie. Het informeren van andere bewoners op kleine aanpassingen vond  dan niet plaats. Over het algemeen kregen we positieve reacties op de communicatie tijdens de uitvoering. 

In de paragraaf Kapitaalgoederen gaan we specifieker in op enkele genoemde werkzaamheden.