-
Blz. 1
Begroting 2023
-
Blz. 2
Wethouder Harry Bakker
-
Blz. 3
Het interne begrotingsproces van Drimmelen
-
Blz. 4
Inleiding
-
Blz. 5
Begroting in één oogopslag
-
Blz. 6
Begroting in één oogopslag
-
Blz. 7
Inleiding
-
Blz. 8
Voorwoord
-
Blz. 9
Voorwoord
-
Blz. 10
Samenvatting
-
Blz. 11
Algemeen
-
Blz. 12
Algemeen
-
Blz. 13
Programma 1 – Burger en bestuur
-
Blz. 14
Programma 1 – Burger en bestuur
-
Blz. 15
Programma 2 – Openbare ruimte
-
Blz. 16
Programma 2 – Openbare ruimte
-
Blz. 17
Programma 3 – Ruimte, wonen, duurzaamheid en economie
-
Blz. 18
Programma 3 – Ruimte, wonen en economie
-
Blz. 19
Programma 4 – Sociaal domein
-
Blz. 20
Programma 4 – Sociaal domein
-
Blz. 21
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 22
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 23
Paragrafen
-
Blz. 24
Paragraaf A - Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 25
Financiële begroting
-
Blz. 26
Financiële begroting
-
Blz. 27
Beleidswensen
-
Blz. 28
Beleidswensen
-
Blz. 29
Programma's
-
Blz. 30
Inleiding programma's
-
Blz. 31
Inleiding
-
Blz. 32
1. Burger en bestuur
-
Blz. 33
Inleiding
-
Blz. 34
Hoofddoelstelling
-
Blz. 35
1.1 Veiligheid
-
Blz. 36
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 37
Een leefbare en veilige samenleving
-
Blz. 38
Controles op leegstand/vergunning verlening
-
Blz. 39
(Drugs)Meldpunt
-
Blz. 40
Voorlichting
-
Blz. 41
Extra subsidie
-
Blz. 42
Geavanceerde technieken
-
Blz. 43
Aandacht voor meldingen
-
Blz. 44
Extra Boa
-
Blz. 45
1.2 Dienstverlening en samenwerking met de inwoners
-
Blz. 46
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 47
Investeren in de relatie met onze inwoners
-
Blz. 48
Dienstverleningsconcept
-
Blz. 49
Burgerparticipatie
-
Blz. 50
Visie dorpsgericht werken
-
Blz. 51
Aanspreekpunt
-
Blz. 52
Versterken contact burgers
-
Blz. 53
Begrijpelijk communiceren
-
Blz. 54
Prestatie-indicator
-
Blz. 55
1.3 Levendige dorpen
-
Blz. 56
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 57
De sociale samenhang van onze dorpen moet worden versterkt
-
Blz. 58
Sociaal cultureel dorpshart Made
-
Blz. 59
Visie Lage Zwaluwe
-
Blz. 60
Visie Wagenberg
-
Blz. 61
Deregulering en behoud bouwhal
-
Blz. 62
Wat gaat het kosten?
-
Blz. 63
Tabel Prg. 1-2
-
Blz. 64
2. Openbare ruimte
-
Blz. 65
Inleiding
-
Blz. 66
Inleiding
-
Blz. 67
2.1 Natuur en Groen
-
Blz. 68
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 69
Wij willen meer aandacht voor biodiversiteit, streven naar dorpsbosjes in alle dorpen en willen dat onze kinderen de liefde voor de natuur van jongs af aan meekrijgen.
-
Blz. 70
Natuurinclusief Bouwen
-
Blz. 71
Plaatsen extra bomen (Hittestress)
-
Blz. 72
Dorpsbosjes
-
Blz. 73
Vergroten biodiversiteit
-
Blz. 74
Ecologisch bermbeheer
-
Blz. 75
Verbeteren verbinding Natuur -agrariërs
-
Blz. 76
Voorzieningen bevordering toerisme rondom de Biesbosch
-
Blz. 77
Verminderen overlast
-
Blz. 78
Verwijderen Jacobskruiskruid
-
Blz. 79
Prestatie-indicator
-
Blz. 80
2.2 Verkeer en inrichting openbare ruimte
-
Blz. 81
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 82
Stoepen, fietspaden en wegen veiliger maken zodat iedereen met een gerust hart door de dorpen heen kan.
-
Blz. 83
Realisatie bypass Zoutendijk
-
Blz. 84
Weren vrachtverkeer
-
Blz. 85
Visie Lage Zwaluwe (omleiding Flierstraat)
-
Blz. 86
Visie Lage Zwaluwe (verminderen vracht- en sluipverkeer)
-
Blz. 87
Rotonde Godfried Schalckenstraat
-
Blz. 88
Reconstructie Zeggelaan
-
Blz. 89
Behouden mobiliteit
-
Blz. 90
Notitie omvormen 50-km wegen
-
Blz. 91
Verminderen vrachtverkeer kernen
-
Blz. 92
Verkeersmaatregelen
-
Blz. 93
Veiligere fietsroutes
-
Blz. 94
Snelfietspad Oosterhout en Breda
-
Blz. 95
Landbouwverkeer op N285
-
Blz. 96
Evaluatie verkeersmaatregelen Batterij
-
Blz. 97
Verkeerveilige boombakken Marktstraat
-
Blz. 98
Hanging baskets
-
Blz. 99
Formatie aanspreekpunt Openbare werken
-
Blz. 100
Formatie klimaatadaptatie
-
Blz. 101
Formatie PL Verkeersambities
-
Blz. 102
Prestatie-indicator
-
Blz. 103
2.3 Water
-
Blz. 104
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 105
Water veiligheid
-
Blz. 106
In samenwerking met het waterschap de vastgestelde voorkeursalternatieven uitvoeren.
-
Blz. 107
We streven naar een water- en volksgezondheidsveilige omgeving waarbij we insteken op klimaatadaptatie.
-
Blz. 108
Actualiseren Water- en Rioleringsplan
-
Blz. 109
Wat gaat het kosten?
-
Blz. 110
Tabel Prg. 2-2
-
Blz. 111
3. Ruimte, wonen, duurzaamheid en economie
-
Blz. 112
Inleiding
-
Blz. 113
Inleiding
-
Blz. 114
3.1 Woningbouw en ruimte
-
Blz. 115
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 116
Voldoende woningen bouwen in alle kernen en alle prijsklassen
-
Blz. 117
Bouw 800 woningen
-
Blz. 118
Bouwen volgens de Drimmelense norm
-
Blz. 119
Woningbouw Hooge Zwaluwe
-
Blz. 120
Invoering Omgevingswet
-
Blz. 121
Nota Grondbeleid
-
Blz. 122
Ecowijk Lage Weg Terheijden
-
Blz. 123
100 tijdelijke woningen
-
Blz. 124
Opkoopbescherming
-
Blz. 125
Voorrang bij nieuwbouwwoningen
-
Blz. 126
Wonen en werken ZZP'ers
-
Blz. 127
Regeling huisvesting aandachtsgroepen
-
Blz. 128
Wonen met Zorg
-
Blz. 129
Duurzaamheidsregeling en starterslening
-
Blz. 130
Prestatie-indicator
-
Blz. 131
3.2 Duurzaamheid
-
Blz. 132
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 133
We kiezen voor duurzaamheid, minder afval en nieuwe energie
-
Blz. 134
Programma Duurzaamheid
-
Blz. 135
Regionale Energie Strategie (RES)
-
Blz. 136
Traais Energie Collectief (TEC)
-
Blz. 137
Zonnevelden
-
Blz. 138
Energieloket ondernemers
-
Blz. 139
Verduurzaming dorpslinten
-
Blz. 140
Samenwerking energietransitie
-
Blz. 141
Dorpsgerichte aanpak aardgas vrij maken Drimmelen
-
Blz. 142
Verduurzaming huurwoningen
-
Blz. 143
Verduurzaming gemeentelijke gebouwen
-
Blz. 144
Stimuleren duurzaamheid
-
Blz. 145
Inzet middelen windmolens
-
Blz. 146
Inzet middelen Rijk voor duurzaamheid
-
Blz. 147
Duurzaamheidsvisie Plukmade
-
Blz. 148
Duurzame mobiliteit
-
Blz. 149
Klimaatadaptatie
-
Blz. 150
Subsidieregeling Groene Daken
-
Blz. 151
Beleidsplan Afval
-
Blz. 152
3.3 Economie, recreatie en toerisme
-
Blz. 153
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 154
Bloeiende en sterk lokaal verbonden economie
-
Blz. 155
Accountmanager bedrijven
-
Blz. 156
Ondernemersfonds
-
Blz. 157
Bedrijventerreinen
-
Blz. 158
Koop lokaal
-
Blz. 159
Duurzame ontwikkeling buitengebied
-
Blz. 160
Ruimte voor ondernemers
-
Blz. 161
Uitvoerings- programma (vrijetijds)economie
-
Blz. 162
Voortzetting Biesboschsamenwerking
-
Blz. 163
Beverpad Lage Zwaluwe
-
Blz. 164
Ontsluiting Hofmansplaat en Veerverbinding Drimmelen-Altena-Geertruidenberg
-
Blz. 165
Ameroever Lage Zwaluwe
-
Blz. 166
Verbreding toeristisch-recreatief aanbod
-
Blz. 167
Samenwerking Recreatief Drimmelen
-
Blz. 168
Verhoging toeristenbelasting
-
Blz. 169
Kleine Schans
-
Blz. 170
Haven Terheijden
-
Blz. 171
Prestatie-indicator
-
Blz. 172
Wat gaat het kosten?
-
Blz. 173
Tabel Prg. 3-2
-
Blz. 174
4. Sociaal domein
-
Blz. 175
Inleiding
-
Blz. 176
Inleiding
-
Blz. 177
4.1 Onderwijs, jeugd en gezondheid
-
Blz. 178
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 179
We willen kwalitatief goed onderwijs in goed geventileerde scholen met groene schoolpleinen
-
Blz. 180
Plan voor frisse scholen
-
Blz. 181
Behoud Dongemond College
-
Blz. 182
Vergroenen schoolpleinen
-
Blz. 183
Energieneutrale Stuifhoek
-
Blz. 184
Ondersteunen vorming en ontwikkeling IKC
-
Blz. 185
Onderwijspakket natuur, duurzaamheid en milieu
-
Blz. 186
Cultuureducatie ontwikkelen en versterken
-
Blz. 187
Alle jongeren halen minimaal een startkwalificatie
-
Blz. 188
Taalstimulering
-
Blz. 189
Zorgen over jeugdzorg
-
Blz. 190
Wachtlijstproblematiek bij CJG
-
Blz. 191
Stevig netwerk om kind en gezin
-
Blz. 192
Eén gezin één loket
-
Blz. 193
Uitbreiden jeugd- en jongerenwerk
-
Blz. 194
Versterken samenwerking tussen onderwijs en CJG
-
Blz. 195
Inzet praktijkondersteuners
-
Blz. 196
Actualiseren jeugd- en jongerenbeleid
-
Blz. 197
Zo vroeg mogelijk signaleren
-
Blz. 198
Breed aanbod sport door buurtsportcoaches
-
Blz. 199
Stimuleren van sport en bewegen
-
Blz. 200
Jongerenparticipatie blijft belangrijk
-
Blz. 201
Jeugdadviesraad
-
Blz. 202
Herijking gezondheidsbeleid
-
Blz. 203
Uitvoering Veilig Thuis
-
Blz. 204
Prestatie-indicator
-
Blz. 205
4.2 Participatie en schuldenproblematiek
-
Blz. 206
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 207
Iedereen heeft recht op een sociaal minimum
-
Blz. 208
Iedereen moet mee kunnen doen
-
Blz. 209
Zelfredzaamheid
-
Blz. 210
Zorg blijft bereikbaar voor wie dat nodig heeft
-
Blz. 211
Maatwerk is er en misbruik wordt tegenop getreden
-
Blz. 212
Mensen blijven uitdagen mee te doen
-
Blz. 213
Mentale gezondheid belangrijk aandachtspunt bij schuldhulpverlening
-
Blz. 214
Ademruimte geven bij problematische schulden
-
Blz. 215
Overweging participatiebudget
-
Blz. 216
Sociaal minimum, humane behandeling en goede WMO-voorzieningen zijn uitgangspunten
-
Blz. 217
Bestrijding eenzaamheid
-
Blz. 218
Algemene voorzieningen realiseren
-
Blz. 219
Doordecentralisatie Beschermd Wonen en Maatschappelijke Opvang
-
Blz. 220
Huisvesting, inburgering en re-integratie statushouders
-
Blz. 221
Uitvoering beleidsplan sociaal domein
-
Blz. 222
Prestatie-indicator
-
Blz. 223
4.3 Sociale structuur, sport en zorg
-
Blz. 224
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 225
Investeren in onze sociale structuur
-
Blz. 226
Verstevigen van het voorliggende veld
-
Blz. 227
Inclusiviteit
-
Blz. 228
Samen met verenigingen plan maken om verenigingen te ondersteunen
-
Blz. 229
Sporten een impuls geven
-
Blz. 230
Verplaatsing BMX-vereniging onderzoeken
-
Blz. 231
Sportaccommodaties zijn een belangrijke infrastructuur
-
Blz. 232
Ondersteuning mantelzorgers
-
Blz. 233
Mantelzorgwaardering
-
Blz. 234
Prestatie-indicator
-
Blz. 235
Wat gaat het kosten?
-
Blz. 236
Tabel Prg. 4-2
-
Blz. 237
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 238
Inleiding
-
Blz. 239
Algemeen
-
Blz. 240
Lokale heffingen/ plaatselijke belastingen
-
Blz. 241
Lokale heffingen/ plaatselijke belastingen
-
Blz. 242
Toeristenbelasting
-
Blz. 243
Algemene uitkeringen
-
Blz. 244
Algemene uitkeringen
-
Blz. 245
Nieuw en gewijzigde te oormerken gelden
-
Blz. 246
Dividend
-
Blz. 247
Toelichting tabel AlgDM-6
-
Blz. 248
Saldo financieringsfunctie
-
Blz. 249
Toelichting tabel AlgDm-7
-
Blz. 250
Overige algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 251
Toelichting tabel AlmDm-8
-
Blz. 252
Onvoorzien
-
Blz. 253
Toelichting tabel AlgDm-9
-
Blz. 254
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 255
Toelichting tabel AlgDm-10
-
Blz. 256
Reserves
-
Blz. 257
Reserves
-
Blz. 258
Overhead
-
Blz. 259
Inleiding
-
Blz. 260
Inleiding
-
Blz. 261
Wat gaat het kosten?
-
Blz. 262
Tabel Overhead-1
-
Blz. 263
Tabel Overhead-2
-
Blz. 264
Basisset beleidsindicatoren
-
Blz. 265
Inleiding
-
Blz. 266
Inleiding
-
Blz. 267
Beleidsindicatoren en taakvelden
-
Blz. 268
Beleidsindicatoren en taakvelden
-
Blz. 269
Leeswijzer
-
Blz. 270
Leeswijzer
-
Blz. 271
Tabel
-
Blz. 272
Paragrafen
-
Blz. 273
Inleiding paragrafen
-
Blz. 274
Toelichting
-
Blz. 275
A. Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 276
Inleiding
-
Blz. 277
Inleiding
-
Blz. 278
Inventarisatie van de risico’s
-
Blz. 279
Risicoprofiel
-
Blz. 280
Risicokaart
-
Blz. 281
Risico top 10
-
Blz. 282
Totaal financieel risico
-
Blz. 283
Toelichting totaal financieel risico
-
Blz. 284
Toelichting bij risico’s
-
Blz. 285
Toelichting bij risico’s
-
Blz. 286
Inventarisatie van de weerstandscapaciteit
-
Blz. 287
Benodigde weerstandscapaciteit
-
Blz. 288
Beschikbare weerstandscapaciteit
-
Blz. 289
Weerstandsvermogen
-
Blz. 290
Weerstandsvermogen
-
Blz. 291
Financiële kengetallen
-
Blz. 292
Financiële kengetallen
-
Blz. 293
B. Lokale heffingen
-
Blz. 294
Inleiding
-
Blz. 295
Inleiding
-
Blz. 296
Beleid en hoofdlijnen
-
Blz. 297
Beleid en hoofdlijnen
-
Blz. 298
Onroerende zaakbelasting
-
Blz. 299
Precariobelasting
-
Blz. 300
Toeristenbelasting
-
Blz. 301
Afvalstoffenheffing
-
Blz. 302
Inzet voorziening afvalstoffenheffing
-
Blz. 303
Rioolheffing
-
Blz. 304
Algemene uitgangspunten kostendekkende tarieven
-
Blz. 305
Begraafrechten
-
Blz. 306
Secretarieleges (paspoorten, rijbewijzen)
-
Blz. 307
Leges omgevingsvergunning
-
Blz. 308
Leges Biesbosch
-
Blz. 309
Marktgelden
-
Blz. 310
Lokale lastendruk
-
Blz. 311
Lokale lastendruk
-
Blz. 312
Inkomsten en kostendekkendheid
-
Blz. 313
Inkomsten Tabel B-11
-
Blz. 314
Tabel B-12
-
Blz. 315
Tabel B-13
-
Blz. 316
Tabel B-14
-
Blz. 317
Toelichting leges Biesbosch
-
Blz. 318
Tabel B-15
-
Blz. 319
Tabel B-16
-
Blz. 320
Kwijtschelding
-
Blz. 321
Tabel B-17 Kwijtschelding
-
Blz. 322
C. Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 323
Inleiding
-
Blz. 324
Inleiding areaal
-
Blz. 325
Inleiding
-
Blz. 326
a. Wegen
-
Blz. 327
Beleidsuitgangspunten
-
Blz. 328
Financiële vertaling in begroting en jaarrekening
-
Blz. 329
Toelichting geplande werkzaamheden
-
Blz. 330
Toelichting investeringen (investeringsprognose 2019)
-
Blz. 331
b. Civiele kunstwerken
-
Blz. 332
Beleidskader
-
Blz. 333
Financiële vertaling
-
Blz. 334
Geplande werkzaamheden
-
Blz. 335
c. Riolering
-
Blz. 336
Beleidskader
-
Blz. 337
Financiële vertaling in begroting en jaarrekening
-
Blz. 338
Geplande werkzaamheden
-
Blz. 339
Toelichting investeringen
-
Blz. 340
d. Water
-
Blz. 341
Beleidskader
-
Blz. 342
Financiële vertaling in begroting en jaarrekening
-
Blz. 343
Geplande werkzaamheden
-
Blz. 344
e. Groen
-
Blz. 345
Beleidskader en beleidsuitgangspunten
-
Blz. 346
Financiële vertaling in begroting en jaarrekening
-
Blz. 347
Geplande werkzaamheden
-
Blz. 348
Investeringen
-
Blz. 349
f. Gebouwen
-
Blz. 350
Beleidskader
-
Blz. 351
Financiële vertaling in begroting en jaarrekening
-
Blz. 352
D. Financiering
-
Blz. 353
Inleiding
-
Blz. 354
Inleiding
-
Blz. 355
A. Risicobeheer
-
Blz. 356
A. Risicobeheer
-
Blz. 357
A 1. Renterisico’s
-
Blz. 358
A 1.1. Renterisico vlottende schuld (kortlopende leningen)
-
Blz. 359
A 1.2. Renterisico vaste schuld (langlopende leningen): rente risiconorm
-
Blz. 360
A 2. Kredietrisico’s
-
Blz. 361
A 2.1 Kredietrisico op leningen en beleggingen
-
Blz. 362
A 2.2 Kredietrisico ten aanzien van gemeentegaranties (borgstellingen)
-
Blz. 363
A 2.3 Kredietrisico ten aanzien van revolverende fondsen
-
Blz. 364
B. Financieringspositie
-
Blz. 365
Financieringsfunctie
-
Blz. 366
Algemene ontwikkelingen: rentebeleid
-
Blz. 367
Solvabiliteit
-
Blz. 368
Financiering vaste activa
-
Blz. 369
Renteschema
-
Blz. 370
E. Bedrijfsvoering
-
Blz. 371
Inleiding
-
Blz. 372
Inleiding
-
Blz. 373
A. Personeel en organisatie
-
Blz. 374
Personeel
-
Blz. 375
Organisatie
-
Blz. 376
B. Informatievoorziening en automatisering
-
Blz. 377
Informatievoorziening en automatisering
-
Blz. 378
C. Huisvesting en facilitaire zaken
-
Blz. 379
Huisvesting en facilitaire zaken
-
Blz. 380
D. Financiën en Planning & Control
-
Blz. 381
Financiën, P&C en Informatiebeveiliging
-
Blz. 382
E. Inkoop
-
Blz. 383
Inkoop
-
Blz. 384
F. Juridische Zaken
-
Blz. 385
Juridische zaken
-
Blz. 386
F. Verbonden partijen
-
Blz. 387
Inleiding
-
Blz. 388
Inleiding
-
Blz. 389
Visie en doelstellingen
-
Blz. 390
Visie en doelstellingen
-
Blz. 391
Wet gemeenschappelijke regelingen
-
Blz. 392
Wet gemeenschappelijke regelingen
-
Blz. 393
Nota Verbonden Partijen
-
Blz. 394
Nota Verbonden Partijen
-
Blz. 395
Richtlijnen begrotingen 2024 gemeenschappelijke regelingen
-
Blz. 396
Richtlijnen begrotingen 2020 gemeenschappelijke regelingen
-
Blz. 397
Lijst verbonden partijen
-
Blz. 398
Lijst verbonden partijen
-
Blz. 399
Informatie per verbonden partij
-
Blz. 400
Informatie per verbonden partij
-
Blz. 401
G. Grondbeleid
-
Blz. 402
Inleiding
-
Blz. 403
Inleiding
-
Blz. 404
Visie gemeentelijk grondbeleid
-
Blz. 405
a. Visie gemeentelijk grondbeleid
-
Blz. 406
Ontwikkelingen
-
Blz. 407
b1. Ontwikkelingen / uitvoering gemeentelijk grondbeleid
-
Blz. 408
Wonen
-
Blz. 409
c. Wonen
-
Blz. 410
Toelichting tabel
-
Blz. 411
Werken/ bedrijventerreinen
-
Blz. 412
d. Werken/ bedrijventerreinen
-
Blz. 413
Gehanteerde parameters
-
Blz. 414
e. Actieve gemeentelijke grondexploitaties
-
Blz. 415
Planresultaten
-
Blz. 416
f. Financiële positie actieve grondexploitaties
-
Blz. 417
Conclusie
-
Blz. 418
Risico’s en weerstandsvermogen
-
Blz. 419
Weerstandscapaciteit
-
Blz. 420
Verwacht weerstandscapaciteit
-
Blz. 421
Financiële begroting
-
Blz. 422
Inleiding financiële begroting
-
Blz. 423
Inleiding financiële begroting
-
Blz. 424
Inleiding
-
Blz. 425
A. Overzicht baten en lasten en toelichting
-
Blz. 426
A. Overzicht baten en lasten en toelichting
-
Blz. 427
A. Overzicht baten en lasten en toelichting
-
Blz. 428
A1. Meerjarenperspectief
-
Blz. 429
A1. Meerjarenperspectief
-
Blz. 430
A2. Financiële uitgangspunten
-
Blz. 431
A2. Financiële uitgangspunten
-
Blz. 432
Financieel beleidskader raadsperiode 2019-2022
-
Blz. 433
Algemene uitgangspunten
-
Blz. 434
Uitgangspunten specifieke begrotingsonderdelen
-
Blz. 435
Financiële positie
-
Blz. 436
Verbonden partijen
-
Blz. 437
A3. Verschillen lasten en baten ten opzichte van de Voorjaarsnota 2022
-
Blz. 438
A3. Verschillen lasten en baten ten opzichte van de Kadernota 2021
-
Blz. 439
A4. Overzicht incidentele baten en lasten 2023-2026
-
Blz. 440
A4. Overzicht incidentele baten en lasten 2020- 2023
-
Blz. 441
Specificatie baten & lasten
-
Blz. 442
Toelichting incidentele baten en lasten
-
Blz. 443
Gezuiverd saldo
-
Blz. 444
Conclusie
-
Blz. 445
A5. Structurele toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 446
A5. Structurele toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 447
B. Financiële positie
-
Blz. 448
B. Financiële positie
-
Blz. 449
B. Financiële positie
-
Blz. 450
B1. Investeringen
-
Blz. 451
B1. Investeringen
-
Blz. 452
B2. Stand en verloop van de reserves en voorzieningen
-
Blz. 453
B2. Stand en verloop van de reserves en voorzieningen
-
Blz. 454
De belangrijkste mutaties in 2020 zijn:
-
Blz. 455
Voorzieningen
-
Blz. 456
Toelichting voorzieningen
-
Blz. 457
B3. Financiering
-
Blz. 458
B3. Financiering
-
Blz. 459
B4. Jaarlijks terugkerende arbeidskosten gerelateerde verplichtingen van vergelijkbaar volume
-
Blz. 460
B4. Jaarlijks terugkerende arbeidskosten gerelateerde verplichtingen van vergelijkbaar volumevolume
-
Blz. 461
B4.1 Wachtgelden, WW-uitkeringen en andere uitkeringen voormalige gemeenteambtenaren
-
Blz. 462
B4.2 Uitkeringen pensioenen voormalige bestuurders
-
Blz. 463
B 4.3 Rechtspositionele regelingen gemeentelijk personeel
-
Blz. 464
B5. Geprognosticeerde balans
-
Blz. 465
B5. Geprognosticeerde balans
-
Blz. 466
Passiva
-
Blz. 467
B6. EMU-saldo
-
Blz. 468
B6. EMU-saldo
-
Blz. 469
Bijlagen
-
Blz. 470
1. Overzicht actuele beleidsstukken
-
Blz. 471
Programma 1. Burger en Bestuur
-
Blz. 472
Programma 1. Burger en Bestuur
-
Blz. 473
Programma 2. Openbare ruimte
-
Blz. 474
Programma 2. Openbare ruimte
-
Blz. 475
Programma 3. Ruimte, Wonen, Duurzaamheid en Economie
-
Blz. 476
Programma 3. Ruimte, Wonen en Economie
-
Blz. 477
Programma 4. Sociaal domein
-
Blz. 478
Programma 4. Sociaal domein
-
Blz. 479
Algemene beleidsdocumenten
-
Blz. 480
Algemene beleidsdocumenten
-
Blz. 481
2. Baten en lasten per taakveld
-
Blz. 482
2. baten en lasten per taakveld
-
Blz. 483
Baten en lasten per taakveld
-
Blz. 484
3. Taakvelden per programma
-
Blz. 485
3. Taakvelden per programma
-
Blz. 486
Taakvelden per programma
-
Blz. 487
4. Afkortingenlijst
-
Blz. 488
4. Afkortingenlijst
-
Blz. 489
4. Afkortingenlijst
-
Blz. 490
5. Investeringsprognose 2023 - 2027
-
Blz. 491
5. Investeringsprognose 2023 - 2027
-
Blz. 492
Tabel Investeringsbedragen
-
Blz. 493
Tabel Kapitaallasten investeringsprognose
-
Blz. 494
5. Investeringsprognose 2021 - 2025 toelichting
-
Blz. 495
Toelichting investeringen
-
Blz. 496
6. Afschrijvingstermijnen investeringen
-
Blz. 497
6.Afschrijvingstermijnen investeringen
-
Blz. 498
Afschrijvingstermijnen investeringen
-
Blz. 499
Afschrijvingstermijn investeringen
-
Blz. 500
7. Specifieke beleidsrichtlijnen
-
Blz. 501
Inleiding
-
Blz. 502
Inleiding
-
Blz. 503
Specifieke beleidsrichtlijnen Regio West-Brabant (RWB)
-
Blz. 504
Aanvullende beleidsrichtlijnen Regio West-Brabant (RWB)
-
Blz. 505
Specifieke financiële richtlijn Regio West-Brabant (RWB)
-
Blz. 506
Aanvullende financiële richtlijn Regio West-Brabant (RWB)
-
Blz. 507
Specifieke beleidsrichtlijnen OMWB
-
Blz. 508
Toelichting specifieke richtlijn OMWB
-
Blz. 509
Specifieke beleidsrichtlijnen voor de Veiligheidsregio
-
Blz. 510
Toelichting specifieke beleidsrichtlijnen voor de veiligheidsregio
-
Blz. 511
Specifieke financiële richtlijn voor de Veiligheidsregio
-
Blz. 512
Veiligheidsregio
-
Blz. 513
Specifieke beleidsrichtlijnen GGD
-
Blz. 514
Aanvullende beleidsrichtlijnen GGD
-
Blz. 515
Specifieke beleidsrichtlijnen Regionale Ambulancevoorziening (RAV)
-
Blz. 516
Aanvullende beleidsrichtlijnen Regionale Ambulancevoorziening (RAV)
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap