Rioolvervanging Terheijden Hoofdstraat
Rioolvervanging Fresiastraat (Made)
Oorspronkelijk planden we rioleringswerkzaamheden in de Fresiastraat (Made), Onderlangs Dijken (Hooge Zwaluwe) en Hoofdstraat (Terheijden) in 2020. Nu we nieuwe criteria hanteren, vinden er verschuivingen plaats. Ook deze drie straten nemen we mee in de beoordeling van de planning.
De overige investeringen met betrekking tot programma 2. Openbare ruimte en 3. Ruimte, Wonen en Economie zijn toegelicht in de paragraaf C. Onderhoud kapitaalgoederen.
Aanpassing entree De Cour Terheijden € 103.000
Op 21 mei 2019 heeft het college ingestemd met een investering van € 103.000 voor een nieuwe ingang voor de Cour. Hiermee is door de gemeenteraad ingestemd middels de Kadernota 2020 en verwerkt in de begroting. Om de toegankelijkheid van Cour te verbeteren én om de structurele huurkosten van de grond voor het Kruisgebouw te voorkomen willen we de ingang verplaatsen. De ingang wordt inpandig gemaakt waardoor de Cour toegankelijker wordt. Door een architect zijn tekeningen gemaakt en is een prijsindicatie van € 103.000 afgegeven. Het streven is om medio 2020 met de verbouwing voor de nieuwe ingang te beginnen.
Tablets medewerkers & college
In 2016 hebben beleidsmedewerkers en adviseurs een iPad in bruikleen ontvangen. Na 4 jaar zijn deze economisch afgeschreven. Per gebruiker zal gekeken worden of de iPad ook technisch is afgeschreven en zo ja vervangen moet worden.
I-controller
Op dit moment is de software I-controller in gebruik ten behoeve van functionaliteit van een documentair structuurplan (DSP), en het toekennen van zaaktypen bij het registreren van documenten (post). Deze programmatuur wordt in combinatie gebruikt bij het document management systeem (DMS). In 2020 wordt de werking van het DMS heroverwogen en zal dit aansluitend leiden tot een aanbesteding. Dit betekent dat ook de functionaliteit van het in gebruik zijnde softwarepakket I-controller heroverwogen wordt. Mogelijk geïntegreerd in de aanbesteding van het DMS.
Personeelsinformatiesysteem
Op 1 januari 2016 zijn wij een contract aangegaan met ADP voor 6 jaar met de mogelijkheid om twee keer met twee jaar te kunnen verlengen. Op dit moment zijn er geen redenen het contract open te breken daardoor kan het bedrag dat nu geraamd is voor de vervanging van het personeelsinformatiesysteem worden doorgeschoven naar 2021.
Meubilair
In 2019 gaan we het huidige werkplekconcept evalueren waarbij er op één domein een pilot wordt ingericht.
Samen met de collega’s van dit domein is er een projectgroep samengesteld. Met deze projectgroep en een externe adviseur is er gekeken naar de mogelijkheden binnen dit domein en na de werkzaamheden die de collega’s op dit domein uitvoeren. De projectgroep heeft één concept uitgekozen en deze wordt tijdens de pilot in verschillende variante weggezet. Dit zodat de collega’s de verschillende opstellingen kunnen testen.
Deze pilot willen we 2019 uitvoeren omdat we in 2020 op verschillende domeinen aanpassingen willen gaan doen met betrekking tot de comfortproblemen die daar zijn. Tijdens het uitvoeren van deze aanpassingen moeten de domeinen leeg zijn. Dit is dan gelijk een goed moment om de werkplekken, indien de pilot goed is verlopen, in de rest van het gemeentehuis te vervangen.
Na de pilot zal geëvalueerd worden wat de reacties zijn op de nieuwe werkplekken en of deze voldoen aan al onze eisen en wensen. Afhankelijk hiervan wordt dit werkplekconcept in 2020 verder uitgerold in heel de organisatie.
Tractie en gereedschappen
Rioolontstopper / Hogedruk reinigers / Aanhangwagens (3 stuks) / Waterwagens (2 stuks) / Containers
Dit betreffen reguliere vervangingen van diverse tractie en gereedschappen.